SEO content

''Content is king'': een gezegde waar veel online marketeers zich in zullen herkennen. Goede content vormt in onze optiek niet alleen de basis voor goede organische vindbaarheid, maar voor al je online marketingkanalen! Onze specialisten helpen graag met content creatie en optimalisatie.

Voordelen van (SEO) Content

Dé basis voor organische vindbaarheid
Essentieel voor alle marketingkanalen
Verhoogt het conversiepercentage
Kan druk op klantenservice verminderen

Waarschijnlijk hoeven we je niet te overtuigen van de kracht van goede content. Het bepaalt in grote mate hoe bezoekers jouw website ervaren. Voor zoekmachines is content (samen met techniek en autoriteit) leidend om de relevantie te bepalen. Jaren geleden konden zoekmachines beïnvloed worden, door simpelweg het belangrijkste zoekwoord vaak te gebruiken in alle schrijfvormen. Dat trucje werkt helaas niet meer. Maar hoe schrijf je nu content om jouw organische vindbaarheid (SEO) naar een hoger niveau te tillen, het conversiepercentage te verbeteren of de relevantie van jouw SEA te optimaliseren?

 

 

Een aantal van onze klanten

Bekijk meer referenties
Wijnvoordeel.nl
Relatiegeschenken.nl
ICON. AMSTERDAM - Kledingmerk
Modulari - Persoonlijke wanddecoratie
Hurricane Bedrijfskleding
Emob - Online meubelwinkel
Shoesme - Baby- en kinderschoenen merk
Lavos Reiniging - Schoonmakbedrijf
Meesterbaan - De vacaturebank voor het onderwijs
Brekz - Online dierenwinkel

Onze aanpak

Wij zijn specialist op het gebied van SEO content en weten goed hoe we tekst en beeld kunnen inzetten om jouw organische posities te verbeteren. Dit begint met een goed zoekwoordonderzoek en het uitdenken van een strategie. Hiermee wordt de informatiebehoefte van de doelgroep blootgelegd. Vervolgens geeft een content audit concreet inzage in de kansen. Afhankelijk van de situatie kan er besloten worden om de huidige content te optimaliseren, of om volledig nieuwe content te implementeren.  

Zo'n on-page optimalisatieslag bestaat o.a. uit:

  • Het uitdenken van de ideale structuur;
  • Zoekwoorden bundelen in topics;
  • Topics prioriteren a.d.h.v. relevantie en potentie;
  • SERP-inventarisatie (waarom ranken concurrenten beter?);
  • Optimaliseren/creëren van content, rekening houdend met:
    • Meta title/description
    • Leesbaarheid & scanbaarheid
    • URL
    • Interne (en indien relevant externe) linking naar aanverwante topics
    • Semantiek, synoniemen en longtail zoekwoorden
    • Juiste tone of voice en mate van expertise
    • Optimalisatie van beeldmateriaal en visuele content (afbeeldingen / video's) 
    • Aantal woorden vs. het aantal zoekwoorden
    • Het gebruik van structured data
    • Keyword placement
    • Gebruik van de juiste tussenkoppen

Uitgangspunt is altijd dat de content bruikbaar is en optimaal matcht met de zoekintentie van jouw doelgroep. Benieuwd wat onze SEO specialisten voor jou kunnen betekenen? Vraag de vrijblijvende content audit aan of neem direct contact op. 

Waardevolle content voor bezoekers en zoekmachines

Besteed jouw SEO content uit aan MarketingConcurrent

Team van ervaren content writers;
Meer dan 10 jaar ervaring;
Mogelijkheden voor on-page optimalisaties met behulp van AI;
Ook ter versterking/begeleiding van een intern aanwezig marketingteam;
Het volledige palet: content, maar ook autoriteit en techniek.

Vrijblijvende content audit

Sander van der Poel

Sander van der Poel

Online marketing consultant

Betere SEO teksten?

Neem direct contact op. We maken graag een vrijblijvende audit met concrete tips & tricks om jouw vindbaarheid te verbeteren.